These boots are made for walking - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu These boots are made for walking - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu

These boots are made for walking

Blijf op de hoogte en volg roel

19 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wakker worden met een kater en een jetlag is niet heel relaxed maar hoort erbij. Hoe ga je wennen aan het Aziatische leven (druk, chaos en nog meer drukte)? Geen idee. Ik besluit het lopend te doen. De Kl tower en petronas twin towers liggen binnen 2 KM van mijn hostel, prima te doen dus. Ik trek mijn schoenen aan en ga lopen.

Het is echt ff wennen aan de druktes en schrik nog bij de eerste bijna doodervaringen bij het oversteken. Brommers, auto's en bussen rijden kris kras door elkaar heen. Kortom chaos.
50 bijna doodervaringen verder bereik ik de KL tower. Ingang opzoeken en kijken of ik naar boven kan. Amper binnen en het noodweer breekt los. Ik besluit snel om niet naar boven te gaan en ga op zoek naar koffie. Nou ja koffie, iets wat er voor door moet gaan.

Als het weer droog is loop ik verder richting de petronas towers, prachtige wolkenkrabber. Opnieuw begint het te regenen. Gelukkig zit er een shopping mall om de tijd te doden. Ze verkopen er alle topmerken, Chanel, Louis vutton, Burberry etc. Een soort hemel voor dames. Om een uurtje of 3 ben ik er wel klaar mee en ga terug richting het hostel voor een middagdutje, klote jetlag.

In de avond loop ik nog wat rond door KL. Pleintje hier, gebouwtje daar. Het is tijd voor een hapje eten. In chinatown zoek ik een restaurantje, genoeg keus in ieder geval. Vindt een fijn terrasje, bestel een biertje en eten. Na het eten raak ik in gesprek met een australisch stel. Hij is van oorsprong een Nederlander, dus het is een aaneenschakeling van Nederlandse en Engels gesprekken. Een uurtje later krijg ik een adres voor het geval ik in adelaide ben en een slaapplaats zoek. Life is good