I'm going deeper underground - Reisverslag uit Singapore, Singapore van roel heuvel - WaarBenJij.nu I'm going deeper underground - Reisverslag uit Singapore, Singapore van roel heuvel - WaarBenJij.nu

I'm going deeper underground

Blijf op de hoogte en volg roel

23 Augustus 2015 | Singapore, Singapore

Nieuwe dag, nieuwe avonturen. In het hostel neem ik plaats aan de ontbijttafel, gezellig sfeertje, iedereen zit met de mobiel/tablet/laptop te kloten. Gauw een ontbijt wegwerken en wegwezen.

Snel de metro in en verder gaan met het ontdekken van Singapore. De dag ziet er ongeveer zo uit:
-metro in
-metro uit
-sightseeing

De metro begin ik beter en beter kennen. Circle line? linksaf roltrap naar beneden. Goed te doen allemaal. Veel stops worden gemaakt, af en toe een verkeerde. Hier schijnt iets leuks te zijn, mmmm.... dat valt tegen. Hup weer de metro in en door.

Het valt me wel op dat ongeveer alle metrostations zijn uitgerust met shopping malls. Ideaal want dat betekend dat er meestal een seven eleven zit zodat ik snel wat eten en drinken kan scoren.

In de middag wil the float @ the bay. Een voetbalstadion met slechts aan 1 zijde een tribune en een drijvend veld. Metro uit en het stadion opzoeken. Ik kom in een grote bouwput terecht. Tussen alle afzettingen door zie ik iets wat op een tribune lijkt. Daar moet ik zijn. Blijkt het de verkeerde tribune te zijn, namelijk van het formule 1 circuit dat ze aan het klaarmaken zijn voor half September. Ook leuk om een keer te zien hoe een pitlane van de F1 er uitziet en te kijken bij alle activiteiten.

Ondanks dat ik veel met de metro heb gereisd beginnen de beentjes zeer te doen, 6 dagen citytrippen is volgens mij een goede training voor de Nijmeegse vierdaagse, tijd dus voor een terrasje. Op clarke qluay is het prima bier drinken. Leuk uitzicht, goed mensen kijken en bootjes dobberen rustig voorbij.

2 biertjes verder pak ik nog 1 de metro, ditmaal richting Bugis. Hier lever ik mijn metrokaart in, als echt Hollander laat ik die borg natuurlijk niet lopen. Nog een paar leuke winkelstraatjes hebben te gedaan kom ik terecht in een Turkse wijk. Onder begeleiding van het zondagavond gebet eet en drink ik nog wat. Het waren 2 bijzondere maar goede dagen in Singapore, een aanrader om mee te pakken als je in de buurt bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Maleisie en singapore

Rondreis door Maleisie en Singapore

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

I just wanna lay in my bed

29 Augustus 2015

That's where "friends" are for

28 Augustus 2015

On the road again

27 Augustus 2015

99 problems

26 Augustus 2015

It get's better
roel

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3863

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Augustus 2015 - 09 September 2015

Maleisie en singapore

Landen bezocht: