99 problems - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu 99 problems - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu

99 problems

Blijf op de hoogte en volg roel

27 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze dag begint te vroeg. Rond 6 uur in de ochtend gaat mijn ferrie richting Mersing. Tenminste als ze wachten. Het is dus verstanding om vroeg bij de pier te zijn. Om 5 uur in de ochtend sta ik verdwaasd op en ga richting de pier. Eventjes heb ik spijt van de avond daarvoor, maar ik had van te voren besloten om mee te gaan met wat er gebeurd en daarvan te genieten (go with the flow). Kwart voor 6 vertrekt ferrie richting Mersing, gelukkig was ik op tijd ;).

Een uurtje of 8 in de ochtend kom ik aan in Mersing en loop snel richting het busstation. Het doel is om richting Kuantam te gaan en vanuit daar door te reizen richting de jungle (taman negara). Ik heb pech, door de public holidays zijn alle bussen volgeboekt. Klote, wat moet ik nu. Een ontbijtje en wat koffie verder maak ik de keuze om terug te gaan richting Johore Bahru en vanuit daar verder te reizen richting Kuantam.

De keuze om terug te gaan richting Johore Bahru was niet moeilijk, de andere keuze was om een nacht in Mersing te blijven en daar zat ik niet op te wachten. Door de druktes werden er extra's bussen ingezet die kant op. De reis die kant op duurt velen malen langer dan heenweg. Geen idee waarom.

In johore Bahru aangekomen begint de ellende opnieuw. De bussen richting Kuantam zitten vol. Een wijze les voor mijzelf. Op zijn tijd moet je toch reizen van te voren vastzetten om te voorkomen dat je een dag verspeeld.

In Johore Bahru heb ik 3 keuze namelijk een bus richting Singapore (been there done that), een bus richting Melaka (been there done that) of een bus richting KL (been there done that).
De meest logische keuze is om richting KL te gaan en vanuit daar verder reizen. Door de druktes duurt het ruim 2 uur langer om in KL te komen.

Rond 20:00 kom ik aan in KL. Tijden de reis probeer ik een plan te maken voor het vervolg van mijn reis. Deze wijzig ik continu en uiteindelijk besluit ik om de nacht door te brengen in KL. Ik ben wel klaar met het reizen voor vandaag en ga opzoek naar een slaapplaats. Dit blijkt niet gemakkelijk te zijn.

Met wat geluk vindt ik een bed in het hostel waar ik begonnen ben. Deze keer is het een dormroom, prima voor een nacht. Ik heb wel medelijden met het grietje in het bed onder mij. Het bed is voor mijn gevoel vrij gammel.

In het hostel douche ik snel en ga een hapje eten in Chinatown en besef mijzelf dat ik een dag heb verkloot. Helaas maar ook dat hoort bij het reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie en singapore

Rondreis door Maleisie en Singapore

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

I just wanna lay in my bed

29 Augustus 2015

That's where "friends" are for

28 Augustus 2015

On the road again

27 Augustus 2015

99 problems

26 Augustus 2015

It get's better
roel

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 3871

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Augustus 2015 - 09 September 2015

Maleisie en singapore

Landen bezocht: