On the road again - Reisverslag uit George Town, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit George Town, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu

On the road again

Blijf op de hoogte en volg roel

28 Augustus 2015 | Maleisië, George Town

Om een uurtje of 7 pak ik mijn spullen en ga op weg richting Georgetown. Om problemen te voorkomen heb ik voor de komende dagen een hostel vast gezet en een busreis geregeld. Om half 9 zit ik de bus die mij richting de ferrie moet brengen om vanuit daar te varen richting Georgetown. Het voelt goed om een definitieve bestemming te hebben.

De busreis voorloopt voorspoedig. Aangekomen op plaats van bestemming blijkt er toch iets mis te zijn gegaan. Deze keer is het in mijn voordeel, ik hoef geen ferrie te nemen en ben al in georgetown. In het begin is het voor mij onduidelijk en vraag een taxi om richting de ferrie te brengen
Gelukkig kom ik er op tijd achter dat ik al in Georgetown ben en laat de taxi mij afzetten bij het hostel.

Inchecken, plattegrond van het plaatsje vragen en op pad. In Georgetown is veel te zien, gebouwen en gave streetart. Als een echte toerist (continu op de plattegrond kijkend) vind ik mijn weg door Georgetown. Kerkje hier, moskeetje daar en zoekend naar alle streetart. Hierdoor zie ik veel en kom bij mooie en bijzondere plekken terecht.

In de avond valt het mij op dat er religieuze offers worden gebracht op straat. Geld, eten en nog meer worden geofferd in een vuurtje. Ergens stop ik en bekijk het tafereel goed. Ik vraag aan het mensen wat er gebeurd. Het blijkt te gaan om het verdrijven van hongerige geesten, een Chinese traditie. Bijzonder om te zien.

Op het einde van deze dag neem ik een biertje in de buurt van mij slaapplek. Ik raak aan de praat met het personeel. Het gesprek begint over het voetbal in Nederland. 1 van de obers kent zelfs de Graafschap (of hij gokt goed dat de Graafschap in blauw witte shirts speelt en dramatisch voetbal speelt). Het gesprek gaat verder over het leven en wat ik doe. Laat ik nou net in de horeca werken, een goed raakvlak. Ik krijg een rondleiding door de keuken, sta achter de bar en ouwehoer met iedereen. 1 van de personeelsleden wil mij wel een dag rondleiden in Georgetown en het eiland Penang per auto. Kosten hiervoor 100 ringitt voor 6 uur. Volgens mij een prima deal. Een afspraak wordt gemaakt, om 11 uur heb ik een prive chauffeur ter beschikking die mij overal naar toe brengt en het is nog een relaxte kerel ook.

Het is tijd om het hotel op te zoeken. Prima dormroom voor 4 personen. Helaas heeft er iemand lopen kloten met de airco waardoor het rond de dertig graden blijft. Daar gaat mijn goede nachtrust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Maleisie en singapore

Rondreis door Maleisie en Singapore

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2015

I just wanna lay in my bed

29 Augustus 2015

That's where "friends" are for

28 Augustus 2015

On the road again

27 Augustus 2015

99 problems

26 Augustus 2015

It get's better
roel

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 3859

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

17 Augustus 2015 - 09 September 2015

Maleisie en singapore

Landen bezocht: