Relax, take it easy - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu Relax, take it easy - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van roel heuvel - WaarBenJij.nu

Relax, take it easy

Blijf op de hoogte en volg roel

21 Augustus 2015 | Maleisië, Malakka

Een nieuwe dag en voor het eerst voel ik mij fit als ik wakker wordt. Zal de jetlag eindelijk verdwenen zijn? Na een geimproviseerde douche ga op zoek naar een goed ontijbt en koffie. De keuze is snel gemaakt. Hetzelfde restaurantje als de dag ervoor wordt aangedaan. Nu niet alleen een kopje koffie maar ook een goed ontbijt wordt besteld. Prima voor elkaar. De rekening laat mij lachen, koffie 10 ringitt, ontbijt 8 ringitt (omelet, worstjes, bonen in tomatensaus etc.).

De rest van de ochtend en middag bezoek ik verschillende gebouwtjes, ontwijk de selfie zwaarden en bezoek kampung Morten. Mooi wijkje waar die typisch schijnt te zijn voor Maleisie. De hele dag doe ik rustig aan, op zijn tijd een hapje en drankje (lees liters water). Het weer is goed, zonnetje en een lekker koel briesje. Gevolgen aan het einde van de dag verbrande armen, nek en een mooi bruin koppie.

De avond in Melaka is prachtig. China town veranderd in een marktstraatje met veel streetfood kraampjes, cabaret (Begrijpen doe ik het niet maar aan het applaus te horen was het goed), karaoke tentjes en ga maar door. Heerlijk om een avondje door heen te banjeren. Opvallend, de selfie sticks zijn nergens meer te vinden behalve in kraampjes. Ik twijfel erover om er ook 1 aan te schaffen zodat ik terug kan vechten tegen deze terreur. Ik doe het maar niet, laat het maar gezellig blijven. Deze relaxte dag wordt afgesloten met een biertje aan de waterkant. Dit leventje bevalt me wel!